Kućni red škole
P R A V I L A K U Ć N O G R E D A ŠKOLE
Član 1.
Radnici škole, učenici i sva druga lica koja privremeno borave u školi dužni su da se pridržavaju normi koje sadrže ovo Pravilo kućnog reda.
I RADNO VRIJEME ŠKOLE
Član 2.
Škola radi petodnevnu radnu sedmicu. Rad škole se odvija u smjenama i djelimično međusmjeni.
Zgrada se otvara u 7,00 sati početkom rada tehničkog osoblja, a zatvara se po završetku rada tehničkog osoblja.
Član 3.
Direktor, pedagog,sekretar, bibliotekar počinju sa radom u 7,00 sati do 15,30 sati, s tim što im radno vrijeme nije strogo fiksirano za ovaj termin, nego je fleksibilan i može se mjeriti u skladu sa potrebama i radnim zadacima.
Član 4.
Početak i završetak nastavnog sata, kao i vrijeme ulaska učenika u zgradu, objavljuje se zvonjenjem prema utvrđenom rasporedu koji se nalazi u zbornici i kod domara škole.
PRVA SMJENA:
Ulazak u zgradu 7 : 00
Ulazak učenika u školu- predzvono 7 : 20
Početak prvog časa 7 : 30
Kraj prvog časa- početak prvog odmora 8 : 15
Kraj prvog odmora – početak drugog časa 8 : 20
Početak drugog odmora 9 : 05
Kraj drugog odmora – početka drugog časa 9 : 10
Kraj drugog časa – početak trećeg odmora 9 : 55
Kraj velikog odmora – početak četvrtog časa 10 : 10
Kraj četvrtog časa – početak odmora 10 : 55
Kraj odmora – početak petog časa 11 : 00
Kraj petog časa – početak odmora 11 : 45
Kraj odmora –početak šestog časa 11 : 50
Kraj šestog časa 12 : 35
DRUGA SMJENA
Kraj odmora -početak prvog časa 12 : 40
Kraj prvog časa – početak odmora 13 : 25
Kraj odmora – početak drugog časa 13 : 30
Kraj drugog časa – početak velikog odmora 14 : 15
Kraj velikog odmora – početak trećeg časa 14 : 30
Kraj trećeg časa – početak odmora 15 : 15
Kraj odmora – početak četvrtog časa 15 : 20
Kraj četvrtog časa – početak odmora 16 : 05
Kraj odmora – početak petog časa 16 : 10
Kraj petog časa – početak odmora 16 : 55
Kraj odmora – početak šestog časa 17 : 00
Kraj šestog časa 17 : 45
Pauze među smjenama i u toku velikih odmora se koriste za provjetravanje učioničkih radnih prostora.
Član 5.
Nastavnici i učenici su dužni pridržavati se početka i završetka sata u naznačeno vrijeme.
Član 6.
Za učenike sa negativnim ocjenama škola organizuje interventnu tj. dopunsku nastavu. Dopunska nastava za učenike je obavezna i o sadržaju, pohađanju i vremenu održavanja se vodi evidencija u sveskama rada za dopunsku nastavu.
Član 7.
Za nadarene učenike škola organizuje dodatnu nastavu koja se realizuje po posebnom planu i programu i vodi se evidencija u sveskama rada za dodatnu nastavu.
Škola prema godišnjem planu i programu rada organizuju vannastavne aktivnosti učenika u okviru slobodnih učeničkih aktivnosti: (kultura i umjestnost, tehnika i tehnologija, dopuna i prosirivanje znanja, tjelesni i zdravstveni odgoj i očuvanje prirodne okoline) .
Vrijeme održavanja vannastavnih aktivnosti ustanoviće zaduženi nastavnici rukovodioci ovog oblika rada, a termine će uskladiti i unijeti u raspored rada škole.
Član 8.
Redovna nastava se izvodi u kabinetima: 1,2,3,4,5,6,7,10,11,12 i sala za tjelesni odgoj. Dopunska, dodatna nastava i vannastavne aktivnosti se izvode u kabinetu World Vision i slobodnim učionicama.
U prizemlju škole radi učenička kuhinja. U prizemlju je i upravni blok u kome se nalazi zbornica, kancelarija direktora, pedagoga i sekretara i službeni ulazi.Kotlovnica i radionica domara se nalazi u posebnom bloku zgrade u prizemlju.
Član 9.
Učenici ulaze u školsku zgradu na glavni ulaz, a nastavnici i službena lica na službeni ulaz u zgradu.
Učenici mogu ulaziti u prostore koji nisu namijenjeni za učenike samo u prisustvu nastavnika na službeni poziv.
II DOLAZAK I BORAVAK UČENIKA U ŠKOLI
Član 10.
Učenici dolaze u školu najranije 10 minuta prije početka nastave. Ulaze na znak zvona i upućuju se prema učionicama, kabinetima, fiskulturnoj sali ili na drugo mjesto gdje će imati redovnu nastavu ili druge organizovane aktivnosti.
Učenici bez nastavnika ne mogu ulaziti u prostorije gdje će se izvoditi nastava ili druge aktivnosti.
Član 11.
Sve učionice, kabineti, fiskulturna sala, svlačionice i drugi prostori namijenjeni učenicima moraju biti zaključani ako se u njima ne održavaju organizovane aktivnosti. O tome vode brigu nastavnici zaduženi za te prostore i domar za cijelu školu, a kada nema nastave odgovorni su domar i pomoćno osoblje.
Član 12.
Poslije završenog časa učenici napuštaju prostoriju (učionicu, kabinet ili drugi prostor) koju nastavnik obavezno zaključava.
Član 13.
Poslije završenog časa ili drugih organizacionih aktivnosti, učenici napuštaju školske prostore bez zadržavanja.
Član 14.
Za vrijeme trajanja nastave učenici ne smiju ulaziti u školsku zgradu o čemu se brine dežurno lice iz tehničkog osoblja i domar škole. U vrijeme trajanja časa ulazna vrata se zaključavaju. Šetnja i zadržavanje po hodnicima i drugim prostorijama škole nije dozvoljeno.
Učenici koji pred školsku zgradu stignu prije završetka časa, treba da u miru i tišini sačekaju kraj časa kada će ući u zgradu.
Član 15.
Učenici poslije zvonom datog znaka za početak časa ne mogu ulaziti u školsku zgradu. To mogu izuzetno učiniti ako je zakašnjenje prevoza koje koriste.
Član 16.
Učenici su dužni, ako na početku časa nema nastavnika, da sačekaju u miru 5 minuta. Dežurni nastavnik ili pedagog škole će obavijestiti učenike o razlozima izostanka dotičnog nastavnika i organizovati će dalje aktivnosti.
Član 17.
U slučaju nevremena, kiše, snijega i hladnoće, učenici koji nemaju časa mogu koristiti ulazni hodnik, eventualno veliki hol, ali da ne ometaju nastavu. O tome brine dežurno tehničko osoblje i domar škole.
Član 18.
Udaljavanje učenika sa časa od strane nastavnika nije dozvoljeno, niti je dozvoljeno puštanje učenika sa časa izuzev neophodnih potreba.
Član 19.
Obavljanje privatnih poslova i korištenje mobitela za vrijeme časa nije dozvoljeno učenicima kao i nastavnicima.
Član 20.
Odsustvovanje učenika sa pojedinog časa odobrava predmetni nastavnik i o tome vodi evidenciju u odjeljenskoj knjizi i dnevniku rada..
Odsustvovanje učenika sa nastave u trajanju od jednog dana odobrava odjeljenski stariješina.
Odsustvovanje do sedam dana odobrava direktor škole.
Odsustvovanje učenika preko sedam dana odobrava Nastavničko vijeće škole.
Član 21.
Odsustvovanje sa nastave učenici pravdaju propisanim ljekarskim uvjerenjem – potvrdom ili putem roditelja koji dolaze u školu i o tome obavještavaju odjeljenskog stariješinu. Roditelj u izuzetnim slučajevima može pismeno obavijestiti odjeljenskog stariješinu o razlozima izostanka.
III RODITELJI I STRANA LICA U ŠKOLI
Član 22.
Za posjete roditelja radi pravdanja izostanaka ili obavještavanje o uspjehu učenika razrednik određuje jedan sat u sedmici u terminu pogodnom za saradnju, o čemu se dogovore sa roditeljima na prvom roditeljskom sastanku. Utvrđeni termin saradnje nastavnik saopštava pedagogu ili direktoru škole, a isti se upisuje u rasporedu rada. Za individualne sastanke sa roditeljima, te za čekanje informacija, koristi se prostorija učeničkog kluba (nikako zbornica ili učionica).
Član 23.
Odjeljenski stariješina, po potrebi ili zaključku stručnog organa, saziva roditeljski sastanak o ćemu obavještava roditelje preko učenika ili pismenim putem. Učenici su obavezni obavijestiti roditelje o zakazanom sastanku.
U jednom klasifikacionom periodu treba održati po jedan odjeljenski sastanak, pa na vrijeme treba planirati korištenje školskog prostora.
Član 24.
Lica koja službeno dolaze u školu upućuje dežurni nastavnik ili domar najavljujući lice u upravi škole. Nikakvo nepoznato lice ne može samostalno ulaziti u školske prostore nenajavljeno i bez razloga.
Član 25.
Najmanje dva puta godišnje se organizuju opći roditeljski sastanci na kojima su obavezni prisustvovali svi roditelji učenika, a sastanci se organizuju u holu škole, kao i svi ostali javni skupovi i prigodni programi. Za takve skupove se određuju posebna pravila u korištenju školskih prostora i o prisutnim licima u školi. Odluku o tome donose direktor i Školski odbor.
Član 26.
Škola može dio školskog prostora iznajmiti na privremeno korištenje drugim organizacijama ili ustanovama za obavljanjem poslova vezanih za školu ili mjesnu zajednicu (ljekarski pregledi učenika, prezentacije, radionice, javni skupovi i predavanja itd.). Prostori se ustupaju kao u prethodnom članu.
Član 27.
Škola može biti organizator susreta, takmičenja i drugih aktivnosti sa drugim školama ili organizacijama. Za te prilike se određuju posebni naćini korištenja školskih prostora i vanredna dežurstva.
IV DUŽNOST NASTAVNIKA
Član 28.
Nastavnik je dužan:
- doći na nastavu najkasnije (pet) 5 minuta prije početka časa,
- doći uredan i pripreman za nastavu,
- sve vrijeme boraviti sa učenicima,
- korektno se odnositi prema kolegama, učenicima, i ostalim radnicima i roditeljima učenika,
- lično nositi dnevnik i brinuti o njemu za vrijeme nastave.
Član 29.
U školi se organizuje dežurstvo nastavnika. Raspored dežurnih nastavnika pravi direktor škole, a plan je uvršten u rasporedu rada.
Član 30.
Dužnost dežurnih nastavnika je da:
- dolazi na dužnost dežurstva naskasnije 10 (deset) minuta prije početka nastave i obavlja dežurstvo u dogovoru sa glavnim dežurnim i sarađuje sa domarom škole,
- po dolasku na posao obilazi prostorije, obavještava se kod pomoćnog tehničkog osoblja i domara škole o stanju u zgradi, kontroliše ulaz učenika i ostalih lica u zgradu,
- konstatuje da li svi nastavnici prisustvuju poslu. Zapažanja o odsustvu, zakašnjenju, prijevremenom napuštanju radnog mjesta, zamjena, dolasku stranih lica, održavanju vanrednih skupova ili korištenju školskih prostora i sva ostala zapažanja unosi u knjigu dežurstva,
- vodi brigu o radu, disciplini, ponašanja učenika i poštivanju kućnog reda,
- za vrijeme dežurstva sarađuje sa roditeljima, strankama i drugim licima koja dolaze u školu i daje im potrebna upustva,
- sarađuje sa dežurnim učenicima, radnicima na održavanju čistoće, domarom i daje potrebna upustva za rad i disciplinu,
- obavještava razrednike o eventualnim ispadima učenika,
- u slučajevima zadržavanja nastavnika u zbornici ili nastavničkim kabinetima poslije zvona za početak časa obavještava nastavnika da je čas poćeo,
- dežurni prve i druge smjene vrše primopredaju i to evidentiraju u knjizi dežurstva,
- u slućaju vanrednih prilika (požar, zemljotres, iznenadna ratna dejstva i sl.) dežurni nastavnik će postupiti po uputstvima za ovu priliku.
V DUŽNOSTI DEŽURNIH UČENIKA
Član 31.
Odjeljenski stariješina na početku sedmice određuje dva redara u odjeljenju koji će obavljati tu dužnost u toku te sedmice, a njihove dužnosti su:
- da dođe prije početka nastave 15 minuta i ulazi da primi i pripremi učionicu,
- da sarađuje sa dežurnim nastavnikom, domarom i dežurnim pomoćnim osobljem,
- da učionica bude spremna za rad: čista tabla sa priborom za brisanje i kredom, čista učionica (bez papirića i odpadaka na podu) stolovi i stolice uredno poredani, cvijeće i ostali pribori uredno održavani, učionica provjetrena i sl;
- da odmah pri ulasku u učionicu pregleda čistoću, urednost i ispravnost učionice, namještaja i opreme (brave, stakla, lusteri, namještaj, zidovi itd. (te da eventualne primjedbe prijavi dežurnom nastavniku ili domaru,
- da nađene stvari prilikom prijema učionice preda dežurnom tehničkom osoblju kako bi bilo vraćeno, a stvari koje ostave učenici njegovog odjeljenja, vratiti vlasnicima,
- da prijavljuje predmetnom nastavniku odsustvo učenika,
- da pripremi pomagala ukoliko to od njih traži predmetni nastavnik,
- da za vrijeme odmora ostaje u učionici i čuva učeničku imovinu i imovinu škole, te posebno obrati pažnju na dnevnik ako se izvodi kabinetska nastava,
- da evidentira sve vrste nediscipline, nereda, ometanja časova u disciplinsku svesku, te da razrednom stariješini na času odjeljenske zajednice prezentira svaki pojedini slućaj kako bi zajednički analizirali i donijeli odluke,
- da u eventualno vanrednim prilikama pomogne u organizaciji bezbjedonosnih aktivnosti koje će voditi predmetni nastavnik.
VI RAD SLUŽBI U ŠKOLI
Član 32.
U školi radi učenička biblioteka po svom rasporedu rada. Učenici ne dolaze u biblioteku napuštajući časove, nego u slobodno vrijeme. Svi učenici su članovi školske biblioteke i dužni su se pridržavati pravila uzimanja, korištenja i vraćanja knjiga, ispred biblioteke mora biti red i mir da se ne bi ometala nastava.
Član 33.
Za određene potrebe se učenici mogu u administrativnom pogledu obraćati sekretaru škole, u vezi nastave kod pedagoga škole i u izuzetnim slućajevima direktoru škole.
Član 34.
Zbornica je mjesto okupljanja nastavnika. To je njihov radni prostor za pripremanje nastave, ali i za trenutke odmora. Učenici ne ulaze u taj prostor bez poziva i u prisustvu tog nastavnika. Zbornica se ne koristi za informativne sastanke sa roditeljima.
Član 35.
Sala za tjelesni odgoj se koristi samo za tu namjenu i u njoj se može boraviti samo u obaveznoj sportskoj opremi ili u izuzetnim slućajevima alernativnoj, ali za učenike bezbjednoj opremi.
Učenici i učenice ulaze u svoje svlačionice gdje se presvlače i samo u sporskoj opremi ulaze u salu. U prostorima svlačionice i sale za tjelesni odgoj učenici ne smiju boraviti bez odobrenja nastavnika.
Član 36.
Za svako razredno korištenje školskih prostora učenici i nastavnici traže odobrenje direktora škole.
VII ODNOS UČENIKA I NASTAVNIKA
Član 37.
Odnos između učenika i nastavnika treba biti kulturan, pun međusobnog poštovanja, razumijevanja i uvažavanja. Učenici su dužni, pozdravljati nastavnike i radnike pri svakom susretu u školi i van nje sa pristojnim pozdravom. Učenici pozdravljaju pri dolasku i odlasku na građanski ili drugi opće poznati naćin pozdravljanja (Dobar dan, Dobro jutro, Dobro veće: Essellamu alejkum! Doviđenja: Allahimanet: itd.).
Učenici se između sebe kulturno ophode, bez vrijeđanja, sa puno razumijevanja uzajamnog pomaganja (bez psovki i ružnih riječi) uvijek misleći na lično dostojanstvo, ali i čast i dostojanstvo drugih. Međusobno se učenici pozdravljaju sa prikladnim pozdravom.
Učenici oslovljavaju nastavnike ispred imena sa: gospodin, gospođa, gospođica, itd. Nastavnika islamske vjeronauke oslovljavamo sa efendija ili muallima ispred imena. Učenici na svim javnim mjestima čuvaju ugled dostojanstvo svoje škole.
Član 38.
Nastavnik se u odnosu prema učeniku ponaša pedagoški i primjerno u svakom pogledu: izgledom, ponašanjem i radom. Učenik je za njega ličnost koju uvažava i cijeni. Nikada se prema učenicima ne koristi autoritet sile, nego lijepim primjerima visoko moralnog pedagoga čije ponašanje kod učenika uljeva povjerenje izaziva motivaciju za bolji rad i identifikaciju sa tako uzornim čovjekom drugom.
Nastavniku je strano nipodaštavanje, ignorisanje ili vrijeđanje učenika, a nikada i ni u kom obliku fizičko kažnjavanje učenika.
Član 39
Učenici se detaljno informišu od razrednog stariješine na časovima odjeljenske zajednice o svim važnim pitanjima u školi.
Oglasnu tablu u holu škole za oglašavanje javnih konkursa, obavještenja, od interesa za sve učenike vodi pedagog škole.
VIII SIGURNOST UČENIKA
Član 40.
Nastavnici su dužni na prvom času odjeljenske zajednice svake školske godine upoznati svoje odjeljenje sa ponašanjem i redom u školi, opasnostima koje mogu da ugroze njihovu bezbjednost (sistem grijanja, struje, vode, oštre ivice, stakla, klizav pod, opasnosti u igri itd.).
Član 41.
Vanredni uslovi u kojima se škola nađe, zbog pojave požara, prskanje cijevi centralnog grijanja ili vode, zemljotres, nevrijeme,iznenadna ratna dejstva, nameću i vanredno ponašanje u školi za čije odvijanje postoje već dogovoreni planovi i programi kao i zaduženi radnici koji će djelovati da bi učenici bili bezbjedni, te da bi se sačuvala imovina škole.
Član 42.
U slučaju vanrednih prilika iz prethodnog člana, učenici moraju sačuvati hrabrost i prisebnost, ne smije ih uhvatiti panika, puno povjerenja treba dati nastavniku koji je na času i ništa ne činiti bez njegovog naređenja. Nastavnik će postupiti za svaku priliku na najbolji način da ne bude povrijeđenih i materijalnih šteta.
Član 43.
Kod svih eventualnih povreda u toku boravka učenika u školi, obratiti se tehničkom osoblju ili dežurnom nastavniku koji će preduzeti dalje mjere.
Član 44.
U nekim od vanrednih prilika iz Člana 41. ovih pravila kućnog reda treba izvršiti sklanjanje u bezbjedne prostore dva hodnika u prizemlju, a kod drugih će trebati izvršiti brzu evakuaciju iz škole kada će se koristiti i svi pomoćni izlazi za tu svrhu. Programe što treba uraditi vrši predmetni nastavnik prema uputama ekipe za tu namjenu.
IX PONAŠANJE UČENIKA U KRUGU ŠKOLE
Član 45.
Krug škole sadrži asfaltirano dvorište, cvijetne površine i školski park sa učionicom u prirodi, sve za korištenje učenika. Ove prostore učenici uređuju, održavaju čistim i tako koriste.
U dvorištu se zabranjuje igranje nogometa ili drugih igara koje nisu bezbijedne za taj prostor.
U krugu škole se ne mogu zadržavati učenici po završetku nastave ili u dane kada nema nastave. Nepoznata lica ne mogu ulaziti ili vršiti bilo kakve radnje (prodaja) u krugu škole.
X ZAVRŠNE ODREDBE
Član 46.
Dužnost svih učenika i radnika škole je da se pridržavaju ovih pravila kućnog reda. Ne pridržavanje povlaći primjenu sankcija.
Član 47.
Sa odredbama pravila kućnog reda treba da se upoznaju svi učenici i radnici škole na početku svake školske godine.