Novosti
Prevencija nasilja koje uključuje učenike
- 7. Novembra 2017.
- Autor: Mirnesa Čehajić
- Kategorija: Novosti
Nasilje među djecom u školama obuhvata širok spektar agresivnih ponašanja koja se događaju među djecom, od rješavanja sukoba nasilnim putem, neprihvatljivog izražavanja ljutnje ili frustracije do ozbiljnih incidenata. Nasilništvo karakteriziraju: namjera da se povrijedi druga osoba, ponavljanje istog obrasca ponašanja u kojem je jedna strana žrtva, a druga nasilnik, te očita neuravnoteženost snaga ( jači protiv slabijeg ili grupa protiv pojedinca ). Malo je onih koji se ne sjećaju bar jednog učenika u razredu kojemu su se svi rugali zbog tjelesne težine, izgleda, nazivali ga pogrdnim imenima ili odbacivali ga. U cilju sprečavanja nasilja koje uključuje učenike danas je na času odjeljenske zajednice u V-3 razredu realizovana tema „Potrebe i nasilje“. Ono što škola može uraditi je uvođenje pravila ponašanja u školu i razrede, razvoj opštih preventivnih mjera, unapređenje školske klime u cilju smanjenja nasilja, podučavanje raznih programa i poticanje aktivnosti, individualna podrška djeci pod rizikom da postanu nasilna, podrška djeci žrtvama nasilja, podrška djeci počiniocima nasilja, kao i uvesti sigurnosne mjere.U okviru ove teme realizovane su edukativno-iskustvene radionice kroz otvoren razgovor sa učenicima o rizičnim ponašanjima sa kojima se oni susreću, te pokušaju pronalaženja rješenja za takve probleme od strane samih učenika.
Jedna od metoda je učenje socijalnih i emocionalnih vještina ponašanja i praćenje primjene istih (taj program daje najbolje rezultate na ranijem uzrastu od 5-11 god). Program podrazumijeva 5 ključnih elemenata: svjesnost o sebi, empatiju, upravljanje osjećanjima, motivaciju i socijalne vještine, uključujući i komunikaciju. U istraživanjima u Velikoj Britaniji se pokazalo da usvajanje ovih vještina ne pomaže učenicima samo u razvoju ličnih i interpersonalnih vještina, već ima značajan uticaj na: njihov školski/akademski uspjeh, smanjenje broja izostanaka u školi, pozitivnu promjenu ponašanja i smanjenje nasilnih incidenata, što sve zajedno utiče na povećanje stepena inkluzivnosti u školama.